Khamis, 8 Januari 2015

How to detect Fake Coach

Assalamualaikum dan selamat tahun baru! Okay hari ni nak cerita pasal Coach Immitation. Skrg ramai sgt seller yang jual Coach dan claim yg coach tu original. (samada supplier tipu atau seller yg menipu) Ni nak cerita pasal pengalaman aku sendiri terbeli Coach Fake dgn sorang seller ni. Dah lama sebenarnya tak beli beg Coach, last aku beli tahun 2012 kot. Pastu sampai skrg aku tak pernah beli Coach sbb kononnya dah beralih ke jenama lain. Then aku rasa nak tukar beg kerja aku yg dah barai tu, ternampak plak sorang seller ni up pic madison lindsey dgn harga murah. Actually sebelum ni aku pernah beli barang dr US dgn dia dan mmg ori lah dia jual brg tu.. So aku takde lah rasa sangsi sgt bila aku nak beli beg dari dia sbb dah pernah beli dgn dia.. Bila aku tgk dia post gambar beg yang memang aku berkenan dan harga beg tu murah bagi aku sbb rata-rata seller jual beg Coach Lindsey tu dalam harga RM1k++ tapi seller ni jual Rm7++ je.. Murah kan? So aku mmg teruja lah nak membeli.. So aku bayarlah deposit Rm400 dulu.. Lepas 3 minggu beg pun sampai dr US katanya dah bayar balance beg pun sampai.... And to my surprise bak kata omputih. Beg yang aku dpt tu ternyata mmg fake.. Bak kata org 1:1 ke, high grade fake gitu lah... So aku tak puas hati lah byr RM7++ dpt fake item. Aku pm balik seller secara baik, takdelah nak maki hamun bagai dan bgtau yang beg tu fake siap tunjuk bukti segala bukan cakap kosong je tau, kena tunjuk bukti baru org percaya dan aku kata aku taknak bayar rm7++ untuk beg fake. Dan Alhamdulillah seller tu nak refund duit aku dgn syarat aku pos beg tu balik. Aku apa lagi bungkus balik beg tu terus pg pejabat pos walaupun minggu ni ramai giler orang kat pos opis sebab masing-masing sibuk nak keluarkan duit ASB.. Awal tahun lah katakan nak tunggu bonus lambat jadi ASB jelah jalan yang cepat nak dapat duit.. Ye tak?  Lama gak menunggu weh, seratus org masa tu aku kena tggu semata2 nak pos balik beg tu.. Tapi aku tabahkan hati berkat sabar akhirnya dpt gak aku pos beg tu. Dipendekkan cerita,  lepas seller dapat beg tu, seller tu pun refund duit aku.. Katanya supplier yg bagi beg tu kat dia, dia pun tak tau yang beg tu immitation.Dan dia minta maaf lah dengan aku sbb tak perasan.. Ok aku terima maaf dia, janji jgn buat lagi tau..  Okay skrg aku nak tunjuk tang mana fake beg itu.. Khas untuk kawan-kawan yang baru nak beli Coach online.

1. Aku Order beg Coach Madison Lindsey 18643 warna Raspberry. Sepatutnya besar Mcm pic ni. (pic gugel)

2. Aku dapat beg mcm kat bwh ni (ni pic from gugel tapi mmg sejibik sejibon beg ni) Korang perasan tak apa yang lain? Hahhhh pandaii.. Saiz dia.. memula tengok beg tu aku dah nampak kelainan kat saiz beg. Madison Lindsey sepatutnya besar bukan mcm gambar kat bawah ni..


4. Sepatutnya Beg ni panjang dan besar mcm pic kat bawah ni.. bukan mcm kat atas tu.. ( pic ori from gugel)

4. Ni gambar sebenar beg yang aku dpt..

5. Yang price $268.00 tu tag price tag original dari beg yg aku beli sebelum ni. Yang $498.00 tu pulak tag dari Madison Lindsey yg fake tu.( utk info aku mmg suka simpan tag dan carecard satu tempat supaya senang bila nak jual blk.. hehehe..) Nampak tak Font kat barcode tu lain sangat. Untuk sapa2 yg baru2 berjinak dgn Coach mmg takkan perasan kelainan dia.



6. Care Card yang aku dapat dari beg Madison Lindsey. Ok ni aku nak habaq mai kat hangpa semua. Sepanjang aku beli Coach tak pernah umur aku dapat Care Card kaler maroon cenggitu. Kalau seller ckp care card cenggitu sbb beli kat coach factory, tu namanya membohong.. Coach factory ke, coach butik ke, coach outlet ke, carecard dia BUKAN MCM KAT BWH NI. Takde Card kaler meroon tu eh, Siap ada kad register bagai..so klu korang dpt cenggini confirm Fake beg korang tu.. Hahahaa(gelak jahat)

6. (a) Sepatutnya Care Card dia mcm ni je.. Simple gile... 


7. Interior dlm dia patut warna mcm ni, Bukan pepel eh.. (pic gugel)

9. Yang ni dari pic Beg Madison Lindsey aku beli tu. Interior warna pepel. Pastu cuba baca ayat kat Coach creed tu.THIS IS A COACH BAG. IT WAS HANDCRAETEDIN CHINA FROM THE FINEST MATERIALSAND LEATHER. ITS SUPERIOR CRAFTMANSHIP REFLECTS OUR COMMITMENT TO ENDURING QUALITY. Nampak tak cacamarba ayat dia. 'HANDCRAETEDIN' 'MATERIALSAND'. Tang ni je mmg aku dah confirm bag ni immitation. Walaupun Coach ni org kata cashier kat Us je yang pakai, tapi takde lah dia nak low grade kan quality dia sampai mcm tu ye tak?


9.(b) Yang ni Coach Creed original dari beg aku yang lain. Nampak tak beza dia? Ayat dia sempurna gitu. 

10. Tali panjang dari beg Lindsey Madison. Ok yang ni pun aku nak habaq mai kat korang. Coach tak pernah sampul tali guna plastik. So klu dapat tu, tu antara salah satu tanda ke'fake'an bag Coach korang. Pastu Coach Factory jarang sangat dapat dust bag! lagi2 klu stock2 lama dan limited mcm lindsey ni. Klu dapat dustbag tu kira nasib baik lah.. 

11. Tag made in China tu biasanya warna hitam. Tak tau lah pulak klu sekarang dah warna mcm kat bwh ni.

12. Jangan Tak tau ye Fake pun skrg pakai zip YKK. so skrg tak leh percaya sgt org kata klu nak tgk ori tgk zip klu YKK tu original .. Sbb skrg fake pun pakai YKK uollsss..

13.  Pastu skrg ni kan ramai yg jual siap paper bag kaler merah ni kan.. Buat pengetahuan korang, Coach Outlet biasanya paper bag kaler PUTIH. Coach Butik paper bag  kaler ceklat eh.. Warna merah ni season lama yg mmg dah tak keluar.. Tak tau lah klu seller mmg simpan paper bag lama2. So next time klu nak beli tanya sellerbdia beli dr putlet mana , kat Us ke, kat jepun ke, kat europe ke. Pastikan seller tau dari mana stock dia tu.. bukan setakat ckp direct from US tp which part of Us pun tak tau.. Lagi satu diorg suka guna ayat kawan dia, nenek dia, makcik dia beli dr outlet yg tak ramai customer. Ada ke Outlet Coach yang tak ramai Customer? setau aku Outlet coach ni walau ceruk hutan sekali pun mesti ramai org. Sbb kat Us tu harga coach ni mampu milik bagi diorg kiranya ala2 mcm beli beg guess lah kat Malaysia. Sekian jelah celoteh aku. Aku bukan nak tutup periuk nasi sapa2 tp jujurlah. Klu jual fake, ngaku benda tu fake. Takyah ckp ori. Sbb ada je customer yang nak pakai fake. Yang org marah bila Fake di kata ori byr mahal2 ko dpt fake je.. Bengang tak? Kalau aku bengang.. So pada sesiapa yg pernah beli coach Madison lindsey kat ig atau fb.. cer cek balik keoriginalan beg korang tu.. Klu mmg seller kata fake ok lah.. sbb dah memang fake. Yang aku tak boleh terima kalau fake dia kata ori.. Mmg nak kena basuh lah tu..

14. Nasihat aku sapa yang dah terkena tu pi mintak refund balik kat seller, Klu seller berkeras gak kata beg dia tu authentic, original bagai dikata korang g report polis, kpdnkk, ssm janji diorg pulang balik duit korang tu.. sbb diorg dah kira menipu.. Rugi woo rm7++ korang buat beli immitation coach. Tambah sikit dah dpt ori Coach dah US.. So far seller yg memang aku trusted skrg kat ig, fb dan blog antaranya Orkid syah, Princess Victoria stylo, Shopperstar, The supernini, Ashleys outlet/ash0780, Kedai satu US, Ronasofia, Nekrock, shireen feddy dan ramai lagi yg aku tak igt nama diorg.. 

15. Korang pun boleh masuk closed group Coach Authentications kat FB utk authenticate beg coach korang tu... 

29 ulasan:

safurara berkata...

mmg ramai mcm ni skrg.sape yg pestime pakai coach tu mst xtau kan.hmm.tag coach yg depan bag tu pun bawah sgt, kalau ori dia atas sket,.

Unknown berkata...

I.nak.tanya.. Bag coach ori wajib ke ada no series?

adik beradik ahnaf homestay murah shah alam berkata...

berhati2 ketika membeli.

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

kedaionlinemy berkata...

lawo2 beg,, sy ada tgok kedai yang jual produk susah nk dpt,, kt sini www.kedaionlinemy.com

Unknown berkata...

Asalam kalu berminat saya ada preloved madison gather bag maroon color. Baru beli 8 bulan. Harga beli RM1500 nak letgo harga rm900 siap pos + cod area kL & selangor. Harga boleh negotiate lagi. whatsapp/wechat 013-2677786 (sab)

Facebook : https://www.facebook.com/sabariah.tabitaskincare
FB Page Desi Damayanti Tabita Skincare : https://m.facebook.com/tabitadesidamayantiskincaresabariah
FB Page Aura white Beauty: http://www.facebook.com/AuraWhiteBeautyRm107Free6Gift
Instagram ig : http://instagram.com/aurawhite_ddsc_beauty_kl
FB Page Zofea Beauty Secret : https://m.facebook.com/profile.php?id=240823579451114
Pm/whatsapp/wechat 013 - 2677786 (Sab)

Unknown berkata...

Asalam kalu berminat saya ada preloved madison gather bag maroon color. Baru beli 8 bulan. Harga beli RM1500 nak letgo harga rm900 siap pos + cod area kL & selangor. Harga boleh negotiate lagi. whatsapp/wechat 013-2677786 (sab)

Facebook : https://www.facebook.com/sabariah.tabitaskincare
FB Page Desi Damayanti Tabita Skincare : https://m.facebook.com/tabitadesidamayantiskincaresabariah
FB Page Aura white Beauty: http://www.facebook.com/AuraWhiteBeautyRm107Free6Gift
Instagram ig : http://instagram.com/aurawhite_ddsc_beauty_kl
FB Page Zofea Beauty Secret : https://m.facebook.com/profile.php?id=240823579451114
Pm/whatsapp/wechat 013 - 2677786 (Sab)

Kemmery Subairy berkata...

Alhamdulillah so far my wife one mmg ori..beli kat butik klcc..harga rm15++ mmg berbaloi beli yg ori..rasa puas hati

nukilan jiwa berkata...

Yes..saya sendiri pun prefer beli di butik....coach empire dan MK di pavillion....guarantee puas hati 100% authentic

Sitialya berkata...

Hi. Boleh tak email kat saya nama seller tu.. Takut saya terbeli. And awak ade prefer online seller yang saya boleh percaya untuk beli yang original?

Email : sitialya98@gmail.com

Butik Cun berkata...

thnx sis atas sharing yg mnarik..tp sy nk btulkn kt sini..sbnrnye size tu bkn sbb fake..beg ni mmg ad 2 size..yg kcik sis dpt ni madison gathered leather spohia satchel...yg besar sis nk tu gathered leather lindsey satchel..yg sophia mmg semua kcil..size medium..dlm die mmg warna mcmtu..so dia adlh 2 beg yg bbeza..mgkin seller tu pn xtau yg beg tu ada 2 size n jnis yg bbeza..code pn lain ye..tp bab care card tu sy xpsti..sy rse mmg bkn mcmtu klu care card original..even dri outlet pn die xkn maroon mcmtu..wallahua'alam..ap pun..thanx atas pkongsian.. :)

qellissa berkata...

Hi sis, i tau beza lindsey and sophia. :) and i know how to differentiate between fake and real. yg dpt tu mmg fake with tag no 17433 belong to bag signature strip tote. Thanks for commenting. Sophia pun x sama saiz dgn bag yg i dpt since my friend also hv coach sophia. btw to all seller pls know ur source.. beli sendiri kat coach outlet atau kirim ps yg mmg pergi butik tu. no such thing as beli direct kilang.

Unknown berkata...

salam sis.. kalo ring bag tu tak bersambung ori atau fake? sbb sblm ni xpernah dapat ring dia x bersambung

Unknown berkata...

salam sis.. kalo ring bag tu tak bersambung ori atau fake? sbb sblm ni xpernah dapat ring dia x bersambung

Unknown berkata...

Hai, I pon nak tahu nama seller tu. risau. Baru order coach bag dan murah sket dari seller2 lain

qemaruk@yahoo.com

Hana berkata...

Share la ig mana plssss... hanafzuan@gmail.com

Unknown berkata...

Cop..text creed tu, mmg sama cenggitu je ke, drp dolu hgg skg? I mcm udah terkono jo niyyh..huuuu

Unknown berkata...

Cop..text creed tu, mmg sama cenggitu je ke, drp dolu hgg skg? I mcm udah terkono jo niyyh..huuuu

Unknown berkata...

boleh x pm sy yg seller penipu tu,sy rsa yg sy dpt ni pn fake, tp seller brkeras ckp ori

Unknown berkata...

share dkt hafiyaamni@gmail.com..tkt trkna seller yg sama

Unknown berkata...

Sya ada beg coach ori punye dn masih bru nk jual sbb beli dulu bk bgi hadiah lah konon kat wife last xjadi sbb mslah pasal keluarga skit.. Ad berminat boleh pm

Unknown berkata...

Pm mohdfakhrie528@gmail.com

gfghihi berkata...

I'm happy I came acorss this blog,you are really a content builder,I will be coming back to read more post from you{.
Thanks

teacup poodles for sale
teacup poodles for sale under $500
poodle for sale
toy poodles for sale near me under $500

teacup poodle for sale
teacup poodle for sale near me
teacup maltese puppies for sale

gfghihi berkata...

Greenlandpuppies.com
oneshoppharmacy.com
cutespupsforsale.com/
poodlespring.com/
furkittenz.com
haileypets.com
Breezepuppies.com

gfghihi berkata...

Please guys let give this blog FIVE STAR Rating

yorkie pupies for sale
yorkshire puppies for sale
yorkshire terriers for sale
teacup yorkie for sale
teacup yorkshire for sale
maltese puppies for sale
for sale maltese puppies
maltese dogs for sale
maltese teacup for sale

gfghihi berkata...

https://www.poodlespring.com
https://www.poodlespring.com/poodle-puppies-for-sale-near-me/
toy poodle for sale
teacup maltipoo for sale
maltipoo puppies for sale
teacup poodles for sale
maltipoo puppies for sale near me
teacup poodle for sale near me
teacup maltese puppies for sale near me

gfghihi berkata...

https://oneshoppharmacy.com
https://breezepuppies.com
teacup poodle for sale
poodle teacup for sale
teacup poodle for sale
teacup maltipoo for sale near me
Maltipoo puppy for sale

gfghihi berkata...

https://greenlandpuppies.com/teacup-maltese-puppies-for-sale/
https://greenlandpuppies.com/teacup-maltipoo-puppies-for-sale/
https://greenlandpuppies.com/teacup-poodle-puppies-for-sale/
https://greenlandpuppies.com/teacup-yorkie-for-sale/
https://www.cutespupsforsale.com/

TechtoReview berkata...

Here we have enlisted some best websites to watch Tamil movies online free that prevent your device from unwanted malware and viruses. Check out these online platforms that will give you a thrilling experience as they are safe and hassle-free.

Related Posts with Thumbnails