Tp, heyy ur attitude to customer mcm tu ke? Do u expect all customer tau ke sabtu hari tanpa plastik bag? eventho we all tau pun, sometimes it slip our mind too yg hari sabtu tu hari tanpa plastik bag!So salah ke, ko as a cashier tell us that we have to pay 20 sen for each plastik bag?!! pastu mamat tu boleh menjawab " tak tau ke aku penat?!!" Oklah kalau ko penat aku ckp "belajar rajin2 cari keje yg lain yang tak memenatkan!"Do i care kalau ko penat sekali pon?dah tu mmg kerja ko kan? Bila aku ckp mcm tu ko interpreted lain, ckp aku kata ko bodoh..tu lah susah kalau ckp dgn org kuat melawan..Hilang semua motto Customer Always right! Siap menjawab lagi cakap "Macam lah ko tu keje bagus sangat!" Adess..sengal tak sengal lah budak ni kan? Aku suruh ko sambung belajar! cari keje lain yg senang yg ko tak payah nak maki2 customer time ko penat!ko boleh pulak sindir aku ckp mcm aku ni keje bagus sgt?! Macam ni ke Jusco trained Cashier trainee? Menyindir customer dan menjawab?! If u all in my shoes, korang rasa apa? rasa mcm nak lempang je muka cashier tu laju2 kiri kanan kan?Sebab biadab..Serius masa tu aku tgk mamat cashier tu kecik je.Ikut kan rasa geram tu mmg nak pijak2 je!Bila Rina ckp xpelah kita komplen je! mamat tu boleh cakap "NAK KOMPLEN, KOMPLEN LAH.INGAT AKU TAKUT? AKU BOLEH CKP KAT MANAGEMENT YANG KO CAKAP SEMUA STAFF JUSCO BODOH!"..pffttt!Bila masa aku ckp semua staff Jusco bodoh hah? susah sgt ke nak faham? Kalau rasa ko penat , Ko pegi belajar cari keje lain yg tak memenatkan!Tak pun ko berhenti je keje! Ramai org lain yang nak keje tapi tak dapat. ko pulak dah dapat keje buat perangai biadab dgn customer!So end up we all naik atas pegi Customer service file for a complaint.If by monday, still no action taken. I will send an email to Jusco! Kita tengok mcm mana Jusco tangani isu cashier biadab dgn customer.
Sampai sekarang pun aku still geram dengan cashier tu sebab:
1:dia menengking aku bila aku tanya pasal plastik
2:dia menjawab dan byk mulut
3:aku tak tau apa yg dia penat sgt..dia duduk express lane, bukannya byk sgt barang yg org beli dan keje ko kira duit je.takde pun masukkan barang dalam plastik ke apa!
4:Apa kena mengena dgn ko penat sampai mulut ko tak boleh cakap yang plastik kalau nak kena bayar.
5:ko kata ko penat sampai tak boleh ckp, then ko tak penat pulak membebel bukan2 dgn aku!
6:sebelum aku bayar, depan aku tu guard Jusco, kawan ko jugak yg beli barang, elok je ko berbual mesra dengan dia..Tak menunjukkan yang ko tuh penat sgt!
7:mencabar aku suruh buat komplen kat management dia!
Boleh pulak masa tu manager dia xde, cuti lah tu kononnya..Last2 kitorg kena tulis kat satu borang feedback!Rina yg tolong tuliskan komplen bg pihak aku, sbb masa tu tangan aku da gigil2 tahan marah, nak pegang pen pon dah tak boleh
Ni lah kotak keramat yg depa suruh masukkan kertas aduan tuh..Ntah depa baca ke tak surat2 dalam kotak tu!
Ok, kertas aduan tu kitorg dah masukkan dalam kotak tu, kita tggu dan lihat apakah ada feedback dari Jusco isnin ini atau takde..
108 ulasan:
Ya Allah dear...sabarnyer u...sanggup tulis aduan lagi..kalau i terus gi jumpa management...walau manager takde..i terus jer gi opis diorg..bukan nak wat havoc..just nk bgtau camner attitude pekerja dier..i takut aduan yg u wat tu dier tukar lain..manalah tau kan..diorg kan satu link..sure nak cover punyerrr..walaupun i just baca jer ur experience...i pun turut marah..kuang hajor betul laaa....jusco x ajar diorg adab dgn customer ke??tadi pun i baru jer balik dari jusco tmn u kat jb nie haaa...sib baiklaaa diorg nie baik2 belaka..nk turun tangga pun diorg ckp..selamat jalan puan n terima kasih..as a customer..sejuk je hati kiter mendengarnya...
shotttt...sampai mcm tu skali. setkt yg hany pergi ni tak pernah lagi kena mcm ni. eiii memang biadap!
Bagus Qelissa bertindak cam tu, kalau tidak diorang ni melampau.hari tu akak kena kat Giant PK , akak ni memang tak ingat hari tu sabtu, akak dah beli barang, time bayar, dia cashier semua longgok barang yang akak beli kat tepi. akak minta beg plastik kat dia.cashier tu ngan muka masam "beg plastik kena bayar ye" nak ketawa akak dengar statement dia, akak sound "alah dik RM0.20sen je dik, tak kan lah akak tak leh bayar, cam mana akak nak bawak barang kalau tak de bag"geram je dorang punya mulut
kalau abby...mmg kena silambam da budak tu..tk koser i nak tulis aduan ...bodo nyer budak. kalau penat toksah keja..duk umah je.
mmg geremmmm je klu bdepan ngn org kepale sendat cm2 kn?bad mood pn jgn lepas ngn org len...dh 2 keje ko...trainee lak 2...klu bru trainee dh hangen jgn hrp la keje pe2 leh kekal..u x tgk name die ke beb...nnti nk usya gk rope mamat period 2 klu die wujud lg kt jusco mv 2..hahahahaah
@ieyza Actually mmg dah x sabar dah, tp nak buat mcm mana da manager pon xde..takpe kita tggu dan lihat samada ada ke tak tindakan yg Jusco buat.Sapa2 yang kena pun mesti hangin satu badan punya dgn perangai cashier mcm tu..ye tak? kita mmg bukan nak buat havoc, tp sebab cahier tu pon dah cabar suruh komplen kan...apa lagi komplen je lah..
@mzhanySama lah, so far x penah lagi kena dgn cashier yg mcm tu, tetiba leh plak kena dgn staff Jusco..Mmg biadab..geram giler..
@Cik Ina minat Do do ChengBetul tu kak, bukannya selalu kita bawak shopping bag.Atleast ko cashier bagi tau kitorg.susah sgt ke? kat watsons pun staff dia boleh ckp hr ni hr sabtu ye kak, plastik kena 20 sen..ok je..walaupon watsons tu pon org ramai..Customer service diorg lg tip top dr Jusco..haisshh
@Nazsabrina Iman ZulfikarBetul abby, kalau x nak keje baik ko balik rumah tido! org lain ramai lg yang nak keje..
@Cik Puan PeahBabe, mamat tu nama Roslan..Budak lg dalam awal 20 an atau pun baru lepas sekolah..klu u pegi Jusco mIdvalley tu usyar lah trainee cashier nama Roslan ye..
salam..
ermmm..komplen jangan tak komplen..harapan berubah la budak tu lepas nih..
ieeewwww....teruknye dear...i bace pon geram hokeyh...adoila...xpe2...kte tgk ape feedback jusco...jgn lupe hupdate taw...let see how jusco handle pekerja kurang ajar mcm tu...org mcm tu memang kalau i jmp die i pijak2 je kot...fuhh2...saba2...i plak da emo gle...seyes kuang aja kot mamat tu...
@zulkbo Tp org mcm tu ntah akan berubah ke tak..kalau gitu perangai dia..
@s h e etu lah shee, kalau u kat tempat i masa tu pon rasa cam nak pijak2 je budak tu..sgt biadab ..
patut nye qelissa kene guna ayat sentap hati mak nak..
wahhhhhhhhhhhh sgt kurang hajar cashier tu.eh hello,sape yg tak penat bile keje.sume org penat.tu sbb kau dibayar gaji.haih~geram pulak baca entry ni.haih haih~
@PakcohPatut masa tu i letka tangan kat dada sambil ckp sentap hati mak nak..hihihi
@rara pinkmafia yap, dia di bayar gaji utk bekerja..bukan di bayar gaji utk maki customer ye tak? penat ke tak penat ke da namanya pon keje..
dah pernah kne camni dulu,,rase cam nak bagi tendangan hebat,,ape punye pkerja xpandai layan cstmr.layak kne pecat.
folow u
@fadh leyanieOh ye ke? u penah kena gak? kat mana u kena?
memang kurang ajar sangat lah cashier tu. adoy, dah kerja dia macam tu yang dia nak bising bising kenapa. tak ada nilai civik betul lah budak tu. oh yea, jgn lupa update cerita sama ada, ada feedback or tak dari jusco.
lempang je..lempang je..lempang je..lempang je..lempang je..lempang je..lempang je...
bongok punye cashier.
@Juaini Juliet Jamaludin Insyaallah, kalau ada feedback nt i update ye..
ee..ade plak lyan customer cmtu..
xsopann ye..dah kte xtau,xsalahkn betnya.jawapn kasar gle
shit gila budak tuh . tumbuk ja muka dia depan depan . klu yarn , yarn dh lempar ja brg tuh kat muka dia . huahua
BUKAN CASHIER JE.THE WHOLE WORKERS KAT JJ MID TU MEMANG TAPE HAPE.T_T
jusc0....
hihihi.....
tue yar....
pegi x ajak gad1s skali....
pape p0wn sabar yer.....
dugaan tue.....
(=
wahh..kalau husz pun husz sentap..hmm..sabo jerla...maybe emosi tak stabil tuee...
dah lama rasa xke midvalley..hmmm
buruknye perangai.. haihh
inpom tau ade feedback tak. na tau gk. huhu
mcmana skang??
ada feed back x??
http://nabilasaat.blogspot.com/2011/04/kontest-sapa-lagi-terror-dan-poyo.html
memang ada terkena...report jer tapi kekadang rasa sian kalu nak report tu sebangsa...
adoiiii...memang biadap!!
kurang ajar. lempang je laju laju.
haha
:DD
geramnyer akak baca ni.tak sabar nak tunggu feedback.
@NonieTulah pasal, org tanya tetiba nak melenting..
@yarn liyarnalinkalau ikutkan geram mmg nak baling je barang tu kat muka dia..tp nasib baik sabar..kalau x mmg kena mamat tuh..
@Izyan Masri ye ke Izyan semua staff Jusco Mid mmg camtu?
@maCykalau ada feedback, insyaallah akan diberitahu ye Macy..tgh tggu je ni apa tindaka Jusco utk staff kurang ajar mcm ni..
@maCykalau ada feedback, insyaallah akan diberitahu ye Macy..tgh tggu je ni apa tindaka Jusco utk staff kurang ajar mcm ni..
@POSH76Memang sebangsa pun, jarang ada bangsa lain yg jadi cashier kat Jusco tuh..nak kesian mcm mana kalau dia pon x kesian pd diri dia?
biadap gile la cashier tu!!! mmg nk mkn penampo je kn?? kte g jusco kt ioi, masa tunggu kawan kte sj bc complaint org kt atas comment box jusco tu. byk gile yg complaint dorg nye cashier biadap kt customer..kne hntar staff dorg g krsus interaction skill. bia sedar diri sikit!
@Myra AnneYerp, setuju mmg depa ni harus pergi ursus ala2 BTN atau PLKN..baru mantap siit peribadi diorg tuh...
penat memang lah penat, sebab weekend kan ramai orang. Tapi tu bukan tiket untuk buat customer macam ni. Customer ni kalau kita cakap baik2 tak ada plastik, diorang tak marah pun. (pernah juga kerja cashier dekat giant)
budak tu aku rasa memang jenis kurang ajar sejak azali, tak sesuai jadi front line dengan customer. elok hantar je dekat stor belakang tu.
oh ya, as tips, biasanya akan ada sorang Supervisor cashier dekat dengan lane counter tu(if dekat giant lah, JJ tak sure). diorang memang supervise cahier diorang kalau ada apa2 masalah dekat kaunter. So boleh je cari supervisor dekat2 situ time tu jugak.
@Hasrol Nizam Oh ye ke? tak tau pulak kalau ada supervisor cashier..Tp as a front line kat Jusco, sepatutnya depa ni kena beri layanan yg terbaik bukan dgn marah2 customer eventho penat sekali pun..mana2 institusi pun x kira bank ke, government ke, even supermarket sekali pun front line lah kena jaga coz melambangkan imej sesebuah institusi tu..
mamat sotong ke tu...? selalunya mamat sotong jer perangai camtu...
kalau saya, saya jawab jer time2 tu jugak "TAK PERNAH!!!"
gila biadap cashier tu. sama kes, ritu ke giant, jumpa cashier biadap macam ni gak. tapi asben yang kena.
@sW33tdARLiNG Takde lah sotong babe, keras je nampaknya..=)
@- GC - Tu lah kan, cashier2 ni mmg biadab ke? atau certain2 cashier je yg biadab? so apa tindakan hubby u buat?
Klu I jadi u, I ckp "klu penat sgt, blaja tinggi2 smpai jd tauke jusco. so u dont hv to sit here anymore, dork." Hahha manner takda lgsg. Buat malu kt org lua je.
yeke.. ish3
peqa dapat : *HOT* RM0.00 menjana >>> 10.02 USD I'm speechless.
saya dulu pun pernah jadi cashier. kat gsc, bahagian jual pop corn tu. lg penat, nk kena ke hulur ke hilir, customer ramai gila especially kalau movie dah nak start, and selalu kena paksa kerja dari pukul 11 pagi sampai 2 pagi, tp tak pernah marah customer lagi. kena ngorat lagi ada la (ok, ini perasan je) :p
hi qellisa...nama jer diorang letak kotak tuh...entah diorang check ke tak kan...kekadang cashier ni atitute mcm bangsat..diorang fikir keja mcm diorang tu dah besar sgt la...mesti jenis jantan lembut tuh...
memang biadap. huhu. geramnye, eh i yg bace pun geram taw
cybe bace ni
---
http://tumpahan-cat-berwarnawarni.blogspot.com/2011/04/kisah-hari-tanpa-plastik-pilih-kasih.html
Benci tengok org berniaga Biadap...Kite nak bagi duit pun muka Macam kura2...baik sedekah je duit dari ngadap muka org cm kura-kura kan....dapat gak pahal dari mengata...peace~~~
@SURIA AMANDA Yelah Suria i rasa kotak tu just perhiasan coz until now pon xde apa2 call atau feedback dr pihak jusco..pfffttt.
@iliwoot babe, kalau dia jd tauke Jusco, mau dihalaunye i dgn attitude dia cenggitu..
@farah wah..siap kena ngorat lg tu..agaknya mamat tu bengang coz xde org nak ngorat dia kot?hahaha
@taliff yerr setuju!baik sedekah kat org lain kalau muka peniaga mcm tu..tp masalahnya dia bukan peniaga..dia hanyalah staff biasa..so dia x kisah samada sales bos dia naik atau tak..=)
tetiba nak pegi jusco tu nak maki 'bontot ayam' tu :-w
orang macam ni pun ada . dtg bulan kot . keh3 . x pon mse tu dye bru lpas kne mrh . tp x ptot gak dye wat cmtu . ptot kne layan pelaggan leklok lah kan . aduyaiii .
pehhh...rasa nk sepak2 je muka cashier tu...
What the fool!! klu AT mmg xleh sabar ngan org mcm ni..lagi2 time panas baran AT datang..mampuih budak tu dikerjakan..tp nasib baik la AT bukan jenis panas baran lagi dah..hahahaa..
Sabar je la kak oiii..klu AT pun mmg xleh trima klu penat tu mnjadi alasan die nak marah..AT pon dlu penah je part time jadi staff kje kat Fajar Banting..jadi staff yg lagi taff kjenye..lagi penat..atleast cashier ad tmpt duduk gak kkdg..yg staff electrical ni kang da la kne hangkut barang2 besar2 gedabak mcm TV, kipas, etc..xleh duduk plak tu..tingkat 3 nak bawak sampai kreta customer guna tangga..sorang2 plak tu sbb kkurangan staff..xda pun masam2 ngan customers..elok ja walopun penat gile..
asenye la kan..die ada masalah mental tu..t kak jalan2 la lagi kat situ, try lagi ngan die klu masih ad..huhu..
ce call tanjung rambutan o pggl pakar mental..masalah mental kalo ghupe gitu..ce try..ce try..hahaha..xpun...kite bakooo je!!!
sape stuju, sila angkat tangan macam usop wilcha...hahaa..enjit2 semut betollah!!!
"♫♪ Enjit2 semut, sape sakit naik atas..♪♫"
mmg kene sangat da pon..budak tu enjit2 kak, akak sakit hati, lalu naik atas wat aduan..hahahaa.. (^^,)
aiseh patut tulis sekali sila rujuk qellisabb.blog.com bio dia tau bukan takat komplen kat ketas dia je, kang dorang buang dalam bakul sampah... (uih tukang ngapi pulak aku ni)
hahaa..xpe2..bukan nak soh bgado..just xmo ade mangsa seterusnya..hahaa..
biadapnya..apa lah kerana nila setitik rosak susu sebelanga sudahnya.
selalunya aduan ini bukan sng nk dpt layanan..
itulah terjadi apabila manusia bekerja dengan tidak ikhlas..kerja sekadar nakkan gaji bila cukup bulan.Sama juga kes dengan pekerja tol, muka masam mencuka bila nak ambik duit, naka kata terima kasih pun payah. Mungkin penat kot sebab seharian ucap terima..tapi kan itu dah kerja dan tanggungjawab. Bila dia minta kerja jaga tol dulu..tak terpikir ke yang dia kena buat benda tu. Hmm entahlah..
Aisey... Biasanya setiap department atau floor akan ada seorg Operation Executive, Supervisor, CHief supervisor... Assistant Manager pun sepatutnya ada... Kalu ada masa, xyah tunggu hari Isnin, trus pegi jumpa anyone from management.
Nnt update dlm blog nie the progress.
report je dear..
hak pengguna..
jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/
@azim_3110hahahaha..pandai melawak kamu ye!main enjit2 semut pulak..=)
@cemomoimasa tu tak terpikir plak nk tulis kt blog..=) patut tulis je kn sila rujuk blog saya..hihihi
@khairul abdullahyer setuju2..klu keje tol tu mmg selalu x penah nak senyum,nk ckp tima kasih apatah lagi.baik bg staff yg bisu dan pekak utk jaga tol kan mcm kat tol NPE..atleast kita x sakit hati sgt kan..
@Piratemasa tanya kat servis kaunter tu semua management takde KATANYA lah...xtau lah lu depa nak backup kawan2 sendiri..anything i will inform..=)
komplen-komplem
teruk nya cashier tue kak, hempok je dia..hehehe
aduhh geram lak wa dgr citer lu ni..wa rase elok lu amik je gambo mamat tu(snap curik2 le), pastu lu masukkn dlm blog, bior sume org kenal..mmg xslamat le idup die smpi ble2..
mmg bagos pon u report. kte cakap elok2 dea plak nk over2..melampau btol2..lain kali tangkap gamba dea..letak kt blog u. baru tau! :P
@Halia Kentang @ Annpaanikot hati akk mmg nak hempok dgn helmet je..nasib baik xde helmet..hihihi
@mr.curly Ada amik gambar tp x tergamak na post kat blog..huhuhu..takpe kita tggu jelah apa tindakan jusco..
@eikieyn ala i report kat jusco pun sampai searang pon xde fon call atau feedbac dr Jusco..
baru2 ni pekerja KFC de wt perangai cm 2 gk....siap tumpahkan air ag dkt kwn ni jdi diorg pun de bertekak same n manager dye pun ade dan org bsr kfc pun ade jdi pekerja 2 kne minta maaf dpn2 tp care dye minta maaf 2 pun sbb terpakse....kwn de record perangai pekerja 2 mmg xde adap lgsung....
giler ar.. smpai cm gi2 skly..
Saya pernah kerja kat GSC. Tempat wayang tu tapi bkn kat Midvalley tapi kat Penang dan Melaka. Sekarang keje gomen dah. huhu. Staf ni penat sebab dorang mungkin masih belajar dan masih budak setahun jagung. Tak pun dorang ni malam2 bukan tido pun. Merayap je. Saya tahu sebab staf saya macam tu dan Alhamdulillah masa saya keje, kes macam tu kurang. Sepatutnya Training Management dorang kena retrain balik staf tu. Sebab Jusco ni kira popular gak la. Sebab banyak cawangan. So, sabar k?
PEREBUTAN ... PART 4
@Miss Anis Yelah org mcm tu, klu mintak maaf pon buan ikhlas coz dia rasa dia je betul..kan kan an
@NasZYelah kan, Jusco an popular so kena lah jaga reputasi dia..bukan i sorang je yg kena..dia kena train front line dia pasal customer service..ye tak?
customer always right !!..itu motto co. seblm mama ambil mbo..rindu ngan office mama.. suke gi jusco bkt tinggi klang..pekerjanya sungguh bersopan..try shoppinnn kat cine ek..
wah komen paling banyak dalam entry gini! susah sgt ke cashier tu nak anya " kakak, nak plastik bag ke? hari ni kami caj 20sen ye?"
booh tul an biadap. kena gi kursus anger management cashier tu. akyah la gi kursus hanle customer, u dont suit them.
pegi tribunal pengguna jer..Cashier biadab dan kurang ajar mcm tu perlu diajar babe!
cian nyer u...i dh follow u follow me back ok
http://etieqzone-aqbaek.blogspot.com
@A D I A Tulah babe, mulut dia tu berat serupa ada emas kat dlm mulut tu..yelah kan patut pergi kursus anger management bagus..
@Aruza Min Boleh ke pgi komplen kat tribunal penggunan babe?
good move. nowadays, ramai yg biadab2 macam ni. haish.
kene dkat carrefour T_T
kite bako je jusco mid valley 2..kehkehkeh.. maybe dia tgh period pain kot?
@Nyze 二ザ Crazee yelah ramai yg biadab sekarang x pikir perasaan org..pikir penat dia jer..
@Darkbatman Period pain? He is a boy lah aie..mana ada period pain..hahaha
Cis! ntahla kalau aku, dh lama aku serbu office management....damn!
ciiiiiiiiteeee kurang ajar punye casher tuh...
*cieeet
kes mcm ni mmg kena besar kn. atleast management tu panggil cashier biadap tu mintak maaf berdepan dgn akk bru rasa puas hati... ATLEAST!! customer always right what... nak2 klau kita x buat salah... klau kita x amik tindakan besar kn kes, management dia mmg confirm akn tutup mata je... next time customer lain plak kena... 2 yg rasa mcm nk tunggu tgh jalan bg penumbuk je..
salam.....memang betol pon keje dekat jusco mid tu penat...sebab skang ni nga keje sementare sem break kat sane.....dekat kaunter takde kerusi pon tuk duduk,tak macam jusco lain...facilities tuk pekeja memang kureng sume staf bile keje je mengeluh penat.....huhuhuhuh,rase macam nak carik keje len je.....sabarla ye.....mungkin klu kite kat tempat die kite paham kot,tapi tak sepatutnye die wat camtu......biasela penat berdiri 1 hari non stop kot...anyway bg pihak pekerja kat sane saye minta maaf......papehal pon,thank you.....
@anisWalaikum salam Anis, thanks for commenting..for ur info i pon penah keje retail while waiting for my SPM result , so serba sedikit i tau camne penatnya keje as a cashier..Tp even penat mcm mana pon we shouldn't vent our anger kat customer kan? Customer always right..That their motto. So klu customer tanya sikit mcm tu pon nak marah and tell us yg dia penat..our problem ke klu dia penat? dah dia nak keje kan? so penat tu mmg biasa dan tak boleh dijadikan alasan. Semua keje pon penat..Janji kita ikhlas berkeja atau tak..Yg saya marah sgt tu bila dia menjawab dan mulut dia tak henti2 membebel..klu penat knp membebel tak penat pulak? nak ckp terima kasih kat customer punyalah payah..tp bila membebel marah2 customer x penat pulak..thats the point yg i nak u all tau ye..Neway thanks sbb mintak maaf bg Pihak Jusco eventho xde sorang pun management u all yg contact i..Keep up the gud work anis.Org mcm Anis ni lah contoh kepada staff2 yg lain..tak malu nak mintak maaf bg pihak pekerja lain..Cheers..
ur welcome dear...dah benti dah pon keje kat sane...tau tak budak2 baru masuk sekali dgn anis kene full this weekend walaupon bukan dengan kerelaaan sendiri...cashier lame pon ade cakap orang2 atas die tak suke, tapi tak sumela, besela dalam banyak2 mesti akan ade yg busuk..... pastu tadi petang membe baru masuk kol nangis2 sebab tak tahan dilayan buruk ngan senior cashier, terukla tye baik2 pon die kene marah,sian tgk die.....anis rase maybe kat tempat len ok kot..... sebab facilities utk pekerja kat cni entahla.... diorang nak kiteorang jadi pekerja super a but diorang tak layan kiteorang macam staf super a pon.... even ade je staf bawahan yg berani lawan org atas... tak taula taknakla burukkan lebih2, anis memang enjoy keje kat sane ngan kawan2 yg baik, but for the environment die, sorry to say memang sgt2 tak ley tahan... huhuhuhuh,keje sekejap ok kot.... tapi klu lame tak mungkin...... maybe sebab pekerja die sume bdk2 lagi,paham2la budak2 kan..... ramai yg lepasan spm, so anis klu diorang cakap, perli o marah2 anis wat dek je, sebab anis dtg just nak luang sem break ni je... maybe bukan jiwa anis keje yg macam ni, tapi memang best tuk pengalaman mase cuti ni.....sabarla ye, walaupon qelissa di layan camtu, but trust me, not all of us like him.... mungkin org atas diam sebab taknak burukkan name or at the same time, byk sgt2 masalah yg hari2 kiteorang kene ngadap selain masalah qelissa especially dr custumor foreigner, pecayelah, hanya org2 yg ckup sabar layan kerenah diorang......dengan cancel barangla, tak cukup duitla, tak draw duitla, mungkin sebab tu cashier tu tension time tu.....memang keje cashier ni paling mencabarla dalam bidang management n bisness ni.....anway salam.....
maafla pade yg komen2, tapi pecayela,keje kat cni lain, dahla customer ramai, pastu klu cancel barang ke ape kami yg kene wat, kalau tak gaji kami yang shot, tak macam tempat len cust service yg wat, n kami juga kena berlari2 satu level tu kalau ade barang yang takde tag or bar code...pecayelah,hanye orang yg penah keje cni je tau cemane rasenye...sebab bukan saje penat, tapi tensionnye bile ade masalah yg timbul hanye allah yang tau, bile ade error, bile last nak closing kaunter problem kene mintak cop dulu barula duit tak shot, bygkan klu harga barang yg beratus2 apetah lagi beribu2 jadi masalah, apelah nasib org yg susah macam kami kene tanggung...sebab bile sume mengate keje kami terase sgt2....huhuhuhu....maaf sekali lagi kalau ada salah n silap.....wallahualam....assalamualaikum wrm
Catat Ulasan