Rabu, 14 April 2010

Apa perasaan korang kalau jadi kat korang???

Kejadian ni berlaku kat sebuah kedai makan kat “ Taman Saujana”, Pontian, johor…
Aku ngan hubby baru sampai dr KL,konon parents aku ajak we all mkn sesama kat satu kedai makan yg kononnya sedap sgt ni. Ekceli aku x suka mkn kat c2 coz kotor giler, dapur dia kotor, longkang pun kotor… tp da mak aku ni beria2 ajak kate sedap sgt, we oll pon layan kan jelah, sanggup we oll x mkn dr KL sampai pontian coz nak mkn sesama parents aku.(lapar giler masa ni)
Pukul 9.3o mlm we oll smpi ler Pontian, masa tu da lambat sgt parents aku kata bungkus je lah, mkn kat umah mak long aku, coz pasni nak gerak lik JB pulak. Aku, hubby ngan Mak long aku aku pon g lah ke kedai yg di maksudkan itew, org xde lah ramai sgt..so aku budget xde lah lama nk dpt mkn coz mmg ngah kebulur..huhuhu.sebelum tu aku da tuli da kat kertas ape yg nak disorder kat atas kertas,: bihun soto x3, nasi ayam x2 bungkus!!
Then kertas tu mak long aku bg kat minah pelayan sombong ni,
Lepas 45 minit, baru aku perasan asal mknan kita x sampai lg coz org sebelah aku br dtg x sampai 15 minit da dpt bungkusan dia..so aku pon heran lah. sebelum tu da Tanya da, lama lg ke,coz da setengah jam x dpt lg, diaorg kata kejap tgh masak..xkan sampai 15 minit berikutnya x siap2..tul x?

Aku: Mak Long, x siap lg ke? Org yg br sampai da dpt, nape kita punya x dpt lg ek?
Mak Long: kejap Mak long Tanya diorg..
Pastu mak Long aku g jumpa pelayan sombong tu Tanya,
Mak Long: dik, da 45 minit makcik tggu x siap lg ke mknan?
Pelayan: TAK TAHU LAH MAKCIK!!!JGN TANYA SAYA, SAYA TAK TAHU!!X NAMPAK KE ORG RAMAI!!!!(nada tengking ye tuan puan)

WTF??????????mak Long aku Tanya baik2 ko tengking makcik aku, no manners tul.aku mmg hangin ngan org cam ni!!x hormat org tua..klu IQ tu da rendah EQ tu tolong lah jgn rendah jugak!!!

Aku: Baper lama nak tggu ni? Mulut pekerja kat sini mcm c****!org Tanya baik2 jwb lah baik2!kitorg da tulis nk oder ape, bg kat budak tu(sebenarnya makcik lg tua dr aku kot) xkan dia kata x tahu!kita nk beli bukan nk mkn free!
ZA(bini bos): Kejap lg siap!( nada tengking jugak)
Aku: Kejap lagi tu bila?da 45 minit xkan x siap2 lg?( aku pon tengking! Da mulut dia cenggitu kan haruslah aku pun tengking jugak)
ZA(bini bos): wei, tangan aku ni 2 je tggu jelah! Byk lg nk masak!
Aku: first come first serve lah xkan it upon x tau,x pandai meniaga ke?membazir je beli mkn dgn ko mcm ni layanan ko!
ZA(bini bos): Dahl ah ko tak payah beli kat kedai aku!!x rugi pon klu ko x beli!!(sambil jerit2 kat aku)
Aku: *&8*F#@%&*())!#$^^&*())_(ayat maki) =)

Masa tu rasa cam nak campak je mihun soto depan mata aku tu kat mulut longkang makcik tu!korang byg kan lah, yg aku oder tu bihun soto, kuah soto mmg da siap tggal masuk bihun je dlm tu, nasi ayam plak nasi ngan ayam kan da mmg siap tggal ltk je dlm bekas, x payah nk tggu 45 minit tul x?coz kedai dia ni mmg specialty nasi ayam ngan soto..so mmg lah da siap awal2 kan x kan dia buat satu2 plak x masuk akal tul kata tgh masak!mcm ni cara ko layan customer, aku lg prefer mkn kat TGI, kenny rogers, CR shop, even kopitiam atau mamak!coz biar pon mahal layanan first class!xde lah nk memaki aku pulak!ni dah la kedai kotor, bau busuk,eee yucks!!
(even jabatan kesihatan pon da byk kali bg warning) perangai pon buruk, pekerja cam b***,sakit ati aku..huhuhu..sabar2….xpe mak long kita mkn kat mamak jelah..trus xde selera aku masa tu..dah lah kebulur, pastu dpt layanan cenggitu plak..klu korang yg kena ape korang buat ek?

32 ulasan:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

adoii...
kuang ajo...
nak kene pijak je nie...

cha berkata...

korang ajar nya.bkn ke patut dorg layan customer elok2.elok campak je makanan tu kt muka dia pastu tak pyh bayar huhu

M a W a D D a H berkata...

uiksss...dasat..buat sakit hati jer makan tempat macam tue...kalu saya, dalam 30 minit tak sampai lagi memang dah lama dah blah sebab kadang-kadang tak tahan sabar gak..kalu di layan macam tue..uiksss...naik darah rasanya...

Unknown berkata...

kalu i pun hangen satu badan ni...kita cakap baik2 nak kuang ajaq...silapla...mmg inilah masalah la customer service adalah sgt kureng...depa lupa customer always rights....belasah jer...

.::WaNiE::. berkata...

penah kene mcm ni kat kajang

geram

last2 aku campak jek duit

dahlah lambat, dekat sejam nunggu, airrrr pun tak sampaiiii

macam celaka, last2 bising2 baru dia antar air, tunggu lagi, lambat sgt pastu mulut cam bini bos tulah eiiii

tinie & thahir berkata...

ni dah melampau..
tak lama la meniaga cam tu..
menaikkan darah betul..

tinie & thahir berkata...

ni dah melampau..
tak lama la meniaga cam tu..
menaikkan darah betul..

Yana Mohamad berkata...

alahai teruknya meniaga cam tu...sat g akan tutup la kedai tu...maybe dah ramai yg terkena..makanya ramai jugak la yg mendoakn kejatuhan kedai tu :< [bape banyak tu da yg ko nak tulis ahaksss]

Belalang hijau Perisik berkata...

belalang yg baca entry nih pun dah gigil geram...
tue bukan kurang ajar dah tuh...
biadap + xreti niaga...
memalukan peniaga2 lain jer...
(mcm terasa jerk)...

Shahada Fauzi berkata...

hoh??takda adab betul..macam tu ke nak tarik hati pelanggan..kalau saya, saya pun hangen gak..saya tak amik makanan tu dan takkan bayar..dah dia kata dia tak rugi kalau saya tak dtg pon..pastu harus lah saya ngata balik kat dia tentang kedai dia yang kotor dan layanan yang langsung macam hampeh tu..tak lama la tu meniaga nye..orang melayu kalau dah meniaga rasa dah hebat sangat cenggitu la jadinya..tak sedo diri betoi..+_+

RerameUngu berkata...

peeerghhh...menyirap darah kite bc ni kak..kalo kite yg kene cenggini mmg x slamat mulut org tu..dah la lmbt, nk marah22 org pulak...kurang aja lak lagi..peergghh.....sakit jantung sy dgn org cenggini..hisssh..

qellissa berkata...

mmg lah sakit hati, mau x sakit hati dah lah buat silap pastu x gheti nk minta maaf tengking lg ader lah..so aku pon lps marah tu haruslah angkat kaki kan, sambil mulut berkata dgn lantangnya..."eeeeiii da lah kedai kotor kurang ajar lak tu" org sumer tgk je....huhuhu..jd public figure lah kejap..so kpd peniaga2 kat luar tu jaga lah ati customer anda..coz customer olwayz rite ma!

dyana berkata...

uih, dasatnye.. blah je len kali.. hoho.. buat saket usus je tggu lme2...

mimi berkata...

memang menguji kesabaran tu..em..
rambut sama hitam hati lain lain betul jugak pribahasa tu..
ape pun..
nice post and pengalaman..

Muhammad Adam Rayyan berkata...

adam penah jumpa kedai camni.
ada satu kedai kat putrajaya specialty jual mee rebus. org putrajaya sure tau punyalah.

mee rebus dia mmg sedap, tapi layanan mulut tuh macam ****. selambe je maki org tua baya2 atuk adam. sakit ati nengok hisss

kaChaNG_dEwa berkata...

Hohoo..kalu kena ngan aku betaburan dah caci maki aku bagi.lalala~baek makan kat kepsi.order trs siap.ahakzz..

Lovely Bella berkata...

agak celake dorang nih kan... kerek plak... ntah bp byk ntah org duk menyumpah agaknyer.. x lame laa tuh klo cr cmtuh dorang niage.. mmg x rugi pun kalo x mkn kat situ.. hhehe emosi plak.. salam singgah !

SwEetForEst berkata...

mak ai..meniage cm gitu..
ish2..sweet baca pon da ternaik darah..ni kn plak yg merase..
kalu sweet..sweet blah je..padan muke..

hmm..pape pon saba keyh..mmg prangai manusia ni mcm2..

NARDtheNERD berkata...

ish teruk nyee perangai diorang tu. xsuka kedai camni. xhargai pelanggan. padahal kita yang bagi rezeki kat diorang.

Zasillah Ariffin berkata...

ya allah...yeker??
kat mana nie...shiela nie mmg duk kat pontian pun...
qelissa makan kat kedai mana eh??
sebab shiela lom jumpa lagi kedai nie kot...
leh bagi tau tak...nak survey2 ler...
memang kuang ajor pon tuan kedai nie.....dahsat2

Rashid berkata...

salam
ermm.. memang dalam keadaan macam tu naik angin tetiba je. Tapikan.. kalaulah saya. Saya kuar je.. tak jadi beli. Dan rasanya.. tak akan pergi lagi kedai yang sama kalaulah begitu layanannya.

Saya ada juga menanti lama tapi takde pula potong line. cuma lambat je.. kalau sy nak cepat.. saya bagitau tn kedai.. "maaf saya tak boleh tunggu lagi. ada hal.. so tak jadilah.."

2R berkata...

aduii giler x pandai bebisnes btol tauke tu..mmg x ptt la die mcm tu.. dia tatawu org besnes ni bepegang pd 'customer is always rite" ;p pe2pn bgus sbb sempat sembur die hehe

ape2 jer berkata...

kalo aku dah lama blah x yah la beli kt ctu huhu

yang suaz berkata...

aku pn penah kena mcm gni jga. lmbt sgt dowh dia bawa bil. naik angin aku.

pak long berkata...

salam...
memang hangin..kalau pak long...kata lebih kurang n blah cam tu jer...ingat duit kita ni tak laku ker haper...waaaa..emo lak haku..hehehehe..

mizz nuni berkata...

perghh!!sgt kuang ajo..
kalo sy la..
mmg da kene penampo da tu..
bile da tampo blah je dr situ..
wat mcm xde pe b'laku asalkan aty puas..
miahahahaaa..

terokai seni berkata...

heee besa la orang mlayu dah trasa hebat mula nak tunjuk sombong... buat cam adik ipar aku... sampai aje order terus bla.. "makcik simpan aje la kitorang dah tak lapo.."

kinsyakrn berkata...

sedap mcmane pun kalau perangai buruk, putus selera orang. Dia xtau, sekali dia maki org, 10 kali org maki dia balik..xlama lg bungkus le tu. Jom pakat ramai2 boikot kedai yang senada seirama dengan n3 ni. Nyampah!!!!

anna berkata...

biadap btol la... apsal kurang ajo sgt dieorg ni.. lenkali kalo dah lambat gni, tunggu je mknan sampai.. campak je duit tu kat die.. pastu, lemapar je soto tu dlm longkang.. biar die nmpak.. kite bkn nak kuarang ajar sgt tp org x tau adab gini, mmg kena bagi pengajaran...

(emo plak di sini.. hik~)

p/s : salam kenal2..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

ape punye peniaga macam tu..kuang ajo je..ek tak layan berniaga lau tak pandai layan pelanggan...tanak p wat repot pasal tempat tu kotor ke?

fiezah91 berkata...

isk. kurang ajar tol.. lain kali lari jek kedai lain..x yah tunggu..

P.Mahasiswa berkata...

perasaan sy bile baca mmg kelakar..
tapi dlm masa yg sama geram giler ni!
b*** tul punyer kedai!
patut dah m***** dah kedai tu!
s*** punyer kedai!

hahahaha.. =P
sorry, ayt kasar skit..
skit jer.. =B

Related Posts with Thumbnails