Jumaat, 27 Mei 2011

Nasib baik ada Tonton!

Pernah tak korang balik rumah dalam keadaan tergesa-gesa semata-mata nak tgk citer kegemaran korang kat TV, then bila sampai kat je kat rumah citer kegemaran korang tu dah tamat?Mesti pernah kan? Macam tu lah yang jadi kat aku kelmarin.Punyalah beria nak balik rumah cepat-cepat semata nak tengok drama 'Nora Elena. Sampai-sampai rumah bukak TV terus dengar lagu ending citer tu "dan bila esok kita akan bertemu kembali................" Frust siot! Dah habis dah cerita tu! kalau Astro tu takdelah rasa ralat sgt sebab astro ni kan banyak kali ulangtayang cerita dia sampai korang boleh hafal. Tapi ni kat TV3 mana ada ulang tayang, kalau ada pun time cerita tu dah habis baru nak ulang tayang tu pun selalunya tengah-tengah malam buta time kita semua tgh lena diulit intan mimpi. Jadi nak tak nak esoknya aku tanyalah dgn colleague aku sape-sape yg ada tgk citer tu suruh citer kat aku balik..Yelah best woo citer Nora Elena ni, aku suka tgk hero dia..Ensem si Haron salim bachik eh silap Aaron Aziz ni. Tu yg tak boleh miss tu. Sekali bila tanya kat member opis aku, dia boleh pulak ckp mcm ni kat aku,

Linda: Hoi, buat apalah ko kalut-kalut suruh aku citer buang air liur aku je bercerita kat ko. Baik ko pegi tgk kat Tonton.Lagi feels beb

Aku:Hah Tonton?macam penah dengar je! Amenda tu?

Linda:Adoii aii outdated nye ko, selama ni kalau pasal tenet bukan main laju je semua ko tau.Takkan lah Tonton pon tak tau?Ko surf jelah tenet tgk kat Tonton.com.my pastu tgk jelah citer apa yg ko dah termiss tu sampai esok pon boleh beb! Free of charge lagi!(ecehhh boleh pulak dia kata aku outdated atau dalam bahasa melayu nya KOLOT..Cis dale sungguh..)

Aku: ooooooooooooooooo....Cenggitu ye? sebenarnya dah lama aku tau pasal Tonton ni..Kan ada iklan kat TV tp saje je taknak bukak..hahaha(ayat cover tu beb!)

Linda: Yelah ko tu!

So balik je rumah, laju-laju aku pi bukak Tonton tu..terbaikkk wok!Semua drama ada. ko nak tgk citer Asmara, Nora elena, Mari mar even filem2 pon ada.Just login je tros boleh tgk.Yang penting free!Tu yang semlm satu malam aku tak tido dok layan Tonton ni.Naik rabak jugaklah mata ni..(time tenet aku ni tgh baik dan laju lah aku boleh layan menda ni..kang da lombab mesti susah nak loading) tu yang sanggup layan mata.
Yang best tu no iklan-iklan .Tang tu yg aku suka, takdelah bosan semata-mata nak tggu iklan.ye tak?

Macam-macam citer ada kat cni..pehh Teruja tu!

yayyyy..dapat tengok Nora Elena walaupon termiss siaran pukul 7 tu..

lepas ni nak tgk Movie mana yang best pulak..

p/s: Mesti korang cakap aku jakun kan?hahaha..yes i am!

11 ulasan:

sW33tdARLiNG berkata...

alaaaaaaaaa mana nak syiok kalau tgk lambat...

Lieyda Sabri berkata...

novel dia lagi best akak.
tajuk novel tu kasih yang suci.

ch@ berkata...

bestkan? kita pun layan asmara masa terlepas yg episod last hari tu. tapi nora elena ni takpe, ada panjang lagi kisah dia.

Mawar Berduri berkata...

pergh.. sama la kita.. tgk kat tonton jew..

Zasillah Ariffin berkata...

tonton eh?...outdated gak i ni..ekeke...ti nak tengok2 apa ada...

Unknown berkata...

tau tonton tapi tak pernah cuba pun

Dzasc Skachers berkata...

wadud xminat sinetron.. hehehe

caliph shuriken berkata...

lagu ending citer tu mcm tau2 awk miss episod ptg tu, hukk...

ratusiput berkata...

ratu ade dgr gak cume lom pernah bukak lg.nk tgk kat opis..pc takde speaker.hampeh.kat umah mmg jgn hrpla nk terbukak sbb slalu lupa.

NARDtheNERD berkata...

i meluat lah nora elina tu...
kesian seth tan tu...

hehe.
:P

nasri berkata...

mmg best ade tonton..tp xbest bila internet slow..huhuhu~ feel tgok depn tv lg best..he3..

Related Posts with Thumbnails